Vaikuttamisen voima

Kun toimintaa halutaan uudistaa tai tulosta parantaa, se tapahtuu harvemmin yksin. Olemme kaikki osana pidempää arvoketjua ja lopullisen arvon tuottamiseen tarvitaan muitakin. Yhteinen onnistuminen vaatii yhteisiä ponnisteluja. Mutta miten saadaan muut mukaan yhteistyöhön?

Vaikuttamisen voima Markku SIlventoinen Muutostoimisto Flow
Tulevaisuuden strategia Kalle Ruuskanen Muutostoimisto Flow One Sheet Strategy

Tulevaisuuden strategia

| Blogi | No Comments
Modernin strategiatyön ero löytyy superlatiiveista. Kun vanha ja staattinen strategia kuvasi tekemistä ja toimintaa, moderni strategia vilisee superlatiiveja, adjektiiveja, tunnetta, energiaa ja liikettä. Hyvä strategia ja konsepti varmistavat, että erinomaisuus…
Strategiatyöskentely Muutostoimisto Flow Kalle Ruuskanen

Strategiatyöskentely

| Blogi | No Comments
Miten rakentaa täydellinen, toimintaa ohjaava ja tulevaisuuden liiketoimintaa luotsaava strategia? Kun puhun strategiasta, tarkoitan sillä suunnitelmaa, jolla pyritään saavuttamaan tavoiteltu päämäärä. Strategian päämääränä on saavuttaa kilpailuetua suhteessa muihin. Työn laajuus riippuu pitkälti…
Johtaminen on kohtaamista Juri Röhr Muutostoimisto Flow

Johtaminen on kohtaamista

| Blogi | No Comments
Vaikka nimenomaan ihmiset tekevät strategian todeksi, valitettavan usein johtaminen jää operatiivisen vastuun alle. Kun arjen kiire painaa, ei kohtaamisissa ehdi pysähtyä ja kuulla toista. Ihmiset eivät muista mitä sanoit, tai…
Konsepti kiteyttää erinomaisuuden Kalle Ruuskanen Muutostoimisto Flow

Konsepti kiteyttää erinomaisuuden

| Blogi | No Comments
Kun strategia kertoo miksi ja mitä teemme, toimintasuunnitelma kiteyttää hankkeet, omistajat ja aikataulun, jolla strategia saadaan toteutettua, niin konsepti maalaa auki sen, miten toimimalla asiakkaiden odotukset ylitetään, ylivoimatuotteet ja -palvelut…
Tuote- ja palvelukonsepti Kalle Ruuskanen Muutostoimisto Flow

Tuote- ja palvelukonseptit

| Blogi | No Comments
Sekä tuote- että palvelukonsepteissa on aina lopulta kyse kohtaamisista. Asiakas kohtaa tuotteen tai palvelun, esimies kohtaa henkilöstöä tai henkilöstö ja sidosryhmät kohtaavat toisiaan ja tuotteitaan. Näissä kohtaamisissa tapahtuu se taika,…
Muutostoimisto Flow

Voittamisen pelko

| Blogi | No Comments
Huippu-urheilussa ja yritysmaailmassa on paljon yhtäläisyyksiä. Saavuttaaksesi jotain poikkeuksellista sinun täytyy uskaltaa haaveilla menestymisestä ja olla valmis rohkeasti tekemään asioita, joita muut eivät uskalla tehdä.
Muutostoimisto Flow

Työelämän tarpeet

| Blogi | No Comments
Oy Minä Ab - Työelämän tarpeet   Millaisia tarpeita työllä on meitä kohtaan – ja meillä työtä kohtaan? Missä menee raja elämän tarpeiden ja työn tarpeiden kanssa? Pääsääntöisestihän työhön ei…
Muutostoimisto Flow

Oy Minä Ab

| Blogi | No Comments
Oy Minä Ab, eli ihminen, on maailman pienin tuotantolaitos. Siinä pätevät täsmälleen samat lainalaisuudet kuin yritysmaailmassakin: vain sellaista tuotetta kannattaa tuottaa, jolla on kysyntää. 
Kasvu muutostoimisto Flow

Kasvu syntyy teoista

| Blogi | No Comments
Järkevät yritykset tavoittelevat kasvua ja kannattavuutta. Se on mitattava tulos tiettynä aikana tehdystä työstä. Yrityksen kasvu ja taloudellinen kannattavuus ovat aina seurausta inhimillisestä tekemisestä.
Kohtaamisen merkitys Muutostoimisto Flow Markku Silvennoinen

Kohtaamisen merkitys

| Blogi | No Comments
Kohtaamisten merkitys   Aina välillä tulee elämässä eteen tilanne, johon ei ole täysin tyytyväinen. Sitä toivoisi, että jokin asia olisi toisin. Jonkin asian pitäisi siis muuttua. Usein asia liittyy ihan…
Muutostoimisto Flow

Evoluutio vai Revoluutio?

| Blogi | No Comments
Evoluutio vai revoluutio?   Jäykkä vai ketterä? Johtaja vai manageri? Tehdas vai heimo? Tylsä vai jännittävä? Vastaus vai reaktio? Kaipaako yhtiösi enemmän evoluutiota vai revoluutiota? Haluatko ja tarvitsetko muutoksen, joka…