Suomalainen Kirjakauppa on parantanut esimiesten muutosvalmiuksia, asiakkaan asiointikokemuksia ja sisäistä yhteistyötä yhdessä Flown kanssa. Yhtiön tavoitteena on paitsi olla Suomen innostavin työpaikka, tarjota Suomen paras asiointikokemus niin myymälöissä kuin verkkokaupassakin.
– Meille on tärkeää saada ihmiset osallistumaan, ja siinä Flown on kokemuksemme mukaan onnistunut. Jo asiointikokemusvalmennuksen suunnitteluvaiheessa meidän omasta organisaatiosta saatiin mukaan heidät, jotka päivittäin tekevät työtä asiakkaiden kanssa. Näin saimme mukaan oikeat asiat ja termit, mikä on valmennuksen onnistumisen kannalta olennaisen tärkeää, kertoo hallintojohtaja Pirjo Hämäläinen.
– Itse valmennuksessa keskustelukartta on ollut tärkein työväline, sillä sen äärellä ihmiset ovat päässeet paitsi vaikuttamaan, myös ajattelemaan omia työtapoja kokonaisuuden kannalta. Keskustelukartta on toiminut erinomaisesti myös asioiden viestimisessä kaikkiin myymälöihin ja jokaiselle myyjälle asti.