Referenssit

K-Kampus
Kohtaamisen konsepti

Keskon uusi K-Kampus on noussut suomalaisen yritysjohdon puheenaiheeksi. Kahdeksankerroksinen monitoimitila Helsingin Kalasatamassa on oikea taidonnäyte hyvästä tarvekartoituksesta, konseptoidusta toimintamallista ja monen toimijan yhteistyöstä. Flown konseptointiosaaminen keräsi matkan varrella kiitosta ja oli suuri tekijä projektin onnistumisessa.

K-Kampus 500x560 Muutostoimisto Flow
LähiTapiola Pääkaupunkiseutu Muutostoimisto Flow

LähiTapiola Pääkaupunkiseutu
Asiakaskokemuksen parantaminen

24/10/2019

Asuntosäätiön Asumisoikeus Oy Muutostoimisto Flow

Asuntosäätiön Asumisoikeus Oy
Johtamisen kuntokuuri

23/10/2019

Kesko
Kauppiaiden johtamisvalmennukset

Keskon ja Flown yhteistyö alkoi jo vuonna 2014, ja on syventynyt ja laajentunut koskemaan kaikkia päivittäistavarakaupan ketjuja. Harvinaisen laajaa yhteistyötä on tehty johtamisen kehittämiseksi ja parempien kohtaamishetkien luomiseksi. Syvällinen ja luottamuksellinen yhteistyö on koettu niin Keskossa kuin Flowssakin merkitykselliseksi ja helpoksi.

Neste K -ketju
Konseptiuudistus

Kun päivittäistavarakauppojen aukioloaikalaki muuttui 1.1.2016, kaikkien liikenneasemien toimintaympäristö muuttui rajusti. Myynnin rakenne muuttui sekä yli sadan miljoonan euron häviäminen koko markkinasta oli tosiasia. Kyseessä oli toimialalla erittäin iso ja vaikuttava muutos, jota Kesko halusi lähestyä mahdollisuuksien kautta. Flow astui kuvioon, kun Keskossa oli päätetty muotoilla Neste K -liikenneasemien palvelukokonaisuus uudelleen.

Metsä Group -yhtiöt
Lähiesimiestyön ja palvelukulttuurin kehitysohjelmat

Metsä Group on tehnyt Flown kanssa yhteistyötä useissa kehitysohjelmissa niin Suomessa kuin kansainvälisestikin. Vuodesta 2010 lähtien kehitysohjelmiin on osallistunut yli 2000 esimiestä ja asiantuntijaa eri puolelta organisaatiota. Esimies- ja asiantuntijaohjelmien lisäksi Flow on ollut luomassa ja toteuttamassa yrityskohtaisia kehitysohjelmia, mm. Metsä Forestin Puhti-ohjelmaa puunhankinnan palvelu- ja myyntikulttuurin uudistamiseksi.

Suomalainen Kirjakauppa
Asiointikokemuksen ja esimiesten muutosvalmiuden parantaminen

Suomalainen Kirjakauppa on parantanut esimiesten muutosvalmiuksia, asiakkaan asiointikokemuksia ja sisäistä yhteistyötä yhdessä Flown kanssa. Yhtiön tavoitteena on paitsi olla Suomen innostavin työpaikka, tarjota Suomen paras asiointikokemus niin myymälöissä kuin verkkokaupassakin.

Coronaria
Suun terveydenhoidon asiakaskokemuksen parantaminen

Coronarialla oli tarve kääntää suun terveydenhuollon liiketoiminnassa katse ja toimet uutta kohti. Fokukseen nousivat asiakkaiden kokemukset kliinisen työn kehittämisen sijaan. Flow oli avuksi suunnan valinnassa ja henkilöstön oivalluttamisessa asiakkaan kokemuksen syntymisestä. Lisäksi yhteistyössä on luotu uusi konsepti, jota Coronariassa kutsutaan käyttäytymistapamuutokseksi.

Finavia
Helsinki Airport CX Academy

Finavia haluaa olla asiakaskokemuksen edelläkävijä, mikä edellyttää yhteispeliä kaikilta lentoasemalla toimivilta. Helsinki Airport CX Academy koskettaa ihmisten toimintaa niin myymälöissä, ravintoloissa kuin tapahtumissakin.

Jungle Juice Bar
Keskustelukartta myynnin muutoksessa

Jungle Juice Bar otti Flown räätälöimän myynnin muutoskartan käyttöön tavoitteenaan kasvattaa keskiostosta. Perinteisten, luentomuotoisten myyntikoulutusten sijaan haluttiin käyttöön osallistava ja oivalluttava menetelmä, jossa ihmiset pääsevät itse luomaan omat tavoitteensa ja oivaltamaan, miten oma työ vaikuttaa myyntiin.